Punkter markeret med * er primært relevante for artikelskrivning.
Forside: Universitetet har helt sikkert nogle krav til forside, margen og den slags. Lav indstillingerne med det samme! Det bliver du glad for i længden!
Forfattere og evt. hvor de er ansat er informationer, der bruges i artikler. Typisk ikke i specialer. Her vil forfatteren alene være dig selv. Evt. jer begge, hvis I skriver to personer sammen. Men man går ikke i specialesammenhæng op i, hvor I er ansat :). Selvom universitetet selvfølgelig skal nævnes.
Forfatterskabserklæringer*: Indeholder alle medforfatteres underskrift på at de er forfattere, overholder Vancouverreglerne og den slags. Bemærk ift. fx Ph.d. at universitetet kan have sin egen, mens tidsskrifterne også hver har en. Så hver forfatter kan være nødt til at skrive under forskellige steder. Det er derfor en god idé at holde styr på kontaktoplysningerne på sine medforfattere også.
Acknowledgements: Mest brugt i artikler, men man kan også fint i sit speciale skrive lidt om hvem, man har at takke, men som ikke lever op til kravene for medforfatterskab jf. Vancouverreglerne.
Referencer: Der er et andet afsnit her på siden om litteraturlister, du kan bruge i denne forbindelse
Tabeller: Altid godt at holde styr på dem. Giv dem numre fra starten - så kan du i teksten referere til numrene sådan at det automatisk opdateres vha. funktionen krydshenvisning.
Figurer: Samme som for tabeller. Det er smart at have numre på fra starten. Så letter du kommunikationen med fx vejleder om, hvad I taler om.
Bevillingsgivere*: Hvis du har fået penge af folk, skal det frem i lyset. Sådan er reglerne bare.
m.m, fx Conflicts of interests statements*: Alle forfattere skal skrive under på sådan en. For hver artikel. Og den kan skifte mellem tidsskrifter (hurra!), så det er væsentligt at lægge mærke til, hvis man skifter tidsskrift.